11 mars 2009

Studiebesöket I Pylonerna

På pepparholmen
Blixt blixt blixt. . .
Taget från pepparholmen
Yeee...
Maskinen är en av dem tre liftar som sitter under bron
Minibussen vi åkte i
Olika färgprover man gjort på bron inför en om målning i framtiden
På väg mot pylonerna :P
Kör på bron från pepparholmen
Skylten talar väl för sig själv . . .
Så såg det ut utanför dörren
Vi började med att kika på järnvägsplanet
Sen tog vi ytterligare en trappa ner (nu under högbrons delen)
Liften som sitter på mitten av bron!
Ser ni spåren den åker i. Tar 3h från Pepparholmen till Lernaken hehe
Sett från sidan!
Jag & Patrik uppe i pylonen "på toppen"
Lene delar ut cider, det var nämligen Patriks födelsedag =)
Sofie hjärtat njuter av cider och "ciggar" ;)
Toppen på pylonen mittimott. . .
Alla på toppen :P
Inte lätt att försöka vara snygg i den blåsten!
Tyvärr väldigt disigt när vi väl kom upp
Lite Zooom Zooom. . .
Grupp bild haha!
Sofie knäppte såklart en med mig och den fina utsikten
Börjat klarna upp lite
Mer utsikt . . .
Här ser man lite av Pepparholmen
Luckan vi kom upp genom
Luckan öppen!
Lene klättrar ner
Fotat uppifrån. . .
Det är en bit ner :S ( lägg märke till min sko)
Sånt galler var det till golv, man såg rakt ner var man än gick!
Alla stod och vänta på mig i hissen hehe. . .
Hissen nere på bro nivå!
Taget bredvid hissen och neråt
Tagit från hissen och uppåt
Ännu en bild nerifrån, upp mot toppen
In i bilen igen :)
Lastbilen ni ser på bilden, körde bakom oss hela tiden!
---
Igår var jag ju då uppe i pylonerna!

Det var sjukt häftigt men lite små läskigt måste jag medge, sån tur var hade jag ju söta Åsa som såg till att jag inte svimma eller något hehe! När man står inuti pylonen på en galler trappa som låter och har sig så är man inte speciellt kaxig vill jag lova :P
Vi var även ute på pepparholmen där vi fick gå av och kolla på en av liftarna som sitter under bron (där finns totalt 3st och det tar tydligen 3h att köra med en sån från pepparholmen bort till lernaken)
Hade kameran med mig hela tiden och jag har tagit foto på precis allt och lite till hehe . . .

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad häftigt älskling! Vilken utsikt!!

Christoffer Olsson sa...

ja det var en fett mäktig känsla att stå där uppe =)