28 augusti 2008

Ännu en härlig Danska / Svensk låt...

Johnny Deluxe & Anna Nordell - Drømmer jeg?



Förstår ni vad killen sjunger ?

Själv tycker jag inte de är några problem med att förstå vad Danskarna säger, Svårare att prata. Svenskan ligger ju långt fram i munnen medans Danskan ligger långt bak i munnen, Därför den uppfattas som mycket grövre skulle jag tro.

Sitter här med Ann Katrin och snackar å har de trevligt, är dock väldigt trött. =)

Idag så ska jag och Åse försöka oss på att spela in när vi sjunger någon av dom danska låtarna som jag lagt upp här, återstår att se vilken av dom de blir. Kanske lägger upp den här sen…

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag ha lite PANIK nu? :S

Anonym sa...

GUD vad jag gillar denna låten :)
Tjejen heter tydligen Anna Nordell, men det vet du kanske redan!? :D
Har du lyssnat på dessa med Anna Nordell:
http://www.youtube.com/watch?v=ogOoItz8yt4
http://www.youtube.com/watch?v=jfN-DX98P5k
och dessa med Anna David:
http://www.youtube.com/watch?v=C_GZTicC4T0
http://www.youtube.com/watch?v=Y9RkNcUqnYg (det tar ca 30s innan ljudet kommer)killen i videon e Mmmmm... :D haha... tycker jag.

Christoffer Olsson sa...

Dom låtarna med Anna Nordell har jag faktisk inte hört förr, Men dom va bra tycker jag. Hon har en härlig röst.
Roligt att nu nämner Anna David, Fick för bara någon timme sedan låten [Kys mig] rekommenderad av en arbetskollega. Också bra enligt min mening.
Hehe killen är inte ful men inte riktigt min stil ;)
/C

Anonym sa...

Vad roligt du inte hade hört dem och att jag kunde tipsa dig om lite musik :)
Här kommer lite INFO om:
Anna Nordell
From Wikipedia, the free encyklopedin
Anna Sara Christina Nordell (born February 19, 1982) is a Swedish singer. "Drømmer jeg?", performed with danish Johnny Deluxe reached the top 5 on the MTV Up North chart. Nordell also wrote a song for the soundtrack of the Swedish movie "Det blir aldrig som man tänkt sig" and performed "I’ll still love you then" for the soundtrack of the "Message in a bottle".
Nordell's voice is featured in Bomfunk MC's' "Turn It Up", 2005 Rock Angelz album and in Celine Dion's album "One Heart". Her other back vocals include those provided for Victoria Beckham, Tata Young, Dannii Minogue, Fredrik Kempe, Mauro Scocco, G.E.S. and E-type. Nordell also did some dubbing stuff.
When she was 14 Nordell got to play the part of Leisl in the musical "The Sound of Music" at Göta Lejon Theatre in Stockholm. One of Nordell's songs, "Giving up" ended up on a compilation record "Fame factory 4".

Lyssnade på Johnny Deluxe - Drømmer jeg? från din blogg när jag kom hem och länkade vidare och fann då bl.a. Anna David.
(Behövde ju kolla att Datorn fungerade eftersom den "damp" i golvet igår... :) och det gör den... hihi)

Att killen inte e din typ vet jag ju... men det kan ju finnas andra som läser din blogg som uppskattar lite ögongodis... hihi ;D